کلبه کوچک من

دراین وبلاگ از گذشته از دلتنگی ها و خوشی ها،از علایق ها و چیزهایی که دوست دارم خواهم نوشت

کلبه کوچک من

دراین وبلاگ از گذشته از دلتنگی ها و خوشی ها،از علایق ها و چیزهایی که دوست دارم خواهم نوشت

فضیلت بسم الله

روزی عبدالله‌بن یحیى بر امیرالمؤمنین (علیه السلام) وارد شد، صندلى (کرسى) در برابر آن حضرت بود، حضرت امر فرمود که بر آن کرسى بنشیند. عبدالله نشست، لحظه‌ای نگذشت که چیزى بر سرش افتاد و سرش ‍ شکست و خون جارى گشت.

حضرت امر فرمودند آب آوردند و خون سر او را شست‌وشو دادند و فرمودند: نزدیک شو به من؛ آن‌گاه دست بر شکاف سرش گذاردند، در حالى‌که عبدالله سخت بى‌تابى مى‌کرد، جراحت سر را به هم آوردند و بهبود یافت، گویا شکستگى وجود نداشت؛ پس از آن فرمودند: «اى عبدالله! سپاس ‍ خدایى را که قرار داد گرفتاری‌ها را کفاره گناهان پیروان ما در دنیا، تا در فرمان‌بردن حق، سالم بمانند و سزاوار مزد و اجر شوند». عبدالله عرض ‍ کرد: یا امیرالمؤمنین! مجازات گناهان ما فقط در دنیاست؟ حضرت فرمودند: «آرى؛ مگر نشنیده‌اى گفته پیامبر (صل الله علیه و آله) را که فرمودند: الدنیا سجن المؤمن و جنة‌الکافر؛ دنیا زندان مؤمن و بهشت کافر است.»

خداوند پیروان ما را در دنیا از گناهانشان پاکیزه گرداند به‌وسیله مصائب و ناراحتی‌ها و به عفو خود، چنان‌که مى‌فرماید: «ما اصابکم من مصیبة فبما کسبت ایدیکم و یعفوا عن کثیر»؛ آن‌چه مصیبت مى‌بینید از کردار خود شماست، و بسیارى از آن بخشش مى‌کند. شورى/30»

آن‌گاه پیروان ما به قیامت وارد شوند و طاعت‌هاى آنان را زیاد کند و لکن دشمنان ما را خداوند در دنیا جزاء دهد به طاعاتشان گرچه وزنى ندارد، زیرا طاعتشان اخلاص ندارد و چون وارد قیامت شوند، سنگینى گناهان و کینه‌هایشان به محمد و آل محمد و یاران واقعى آنان، بر شانه آن‌هاست و در آتش فرو روند.

عبدالله عرض کرد: یا امیرالمؤمنین! استفاده کردم و به من آموختى؛ اگر به من مى‌فرمودید که چه گناهى سبب محنت مجلس شد، بسیار نیکو بود که دیگر مرتکب نشوم؟

حضرت فرمودند: «هنگام نشستن، بسم‌الله نگفتى، این مصیبت کفاره گناهت گشت؛ مگر نمى‌دانى که پیامبر از جانب خداوند مرا حدیث کرد که خداوند فرماید: هر کارى که در آن بسم‌الله گفته نشود، آن‌کار ناتمام خواهد ماند.»

عبدالله عرض کرد: پدر و مادرم فداى شما! دیگر بسم‌الله را ترک نمى‌کنم.

حضرت فرمودند: پس تو سعادتمند خواهى گشت! عبدالله عرض کرد: تفسیر بسم‌الله چیست؟ حضرت فرمودند: «بنده چون بخواهد شروع در کارى کند، مى‌گوید: بسم‌الله، یعنى من به نام این اسم، این کار را انجام دهم، پس در هر کارى که به بسم‌الله ابتداء کند، آن عمل مبارک خواهد بود.»

حواست باشد، خدا پاره آجر به سمتت پرتاب نکند!

روزی مردی ثروتمند در اتومبیل جدید و گران قیمت خود با سرعت فراوان از خیابان کم رفت و آمدی می گذشت .
ناگهان از بین دو اتومبیل پارک شده در کنار خیابان ، یک پسر بچه پاره آجری به سمت او پرتاب کرد . پاره آجر به اتومبیل او برخورد کرد .
مرد پایش را روی ترمز گذاشت و سریع پیاده شد و دید که اتومبیلش صدمه زیادی دیده است . به طرف پسرک رفت تا او را به سختی تنبیه کند ….
پسرک گریان ، با تلاش فراوان بالاخره توانست توجه مرد را به سمت پیاده رو ، جایی که برادر فلجش از روی صندلی چرخدار به زمین افتاده بود جلب کند .
پسرک گفت :
” اینجا خیابان خلوتی است و به ندرت کسی از آن عبور می کند . هر چه منتظر ایستادم و از رانندگان کمک خواستم ، کسی توجه نکرد . برادر بزرگم از روی صندلی چرخدارش به زمین افتاده و من زور کافی برای بلند کردنش ندارم . ”
” برای اینکه شما را متوقف کتم ، ناچار شدم از این پاره آجر استفاده کنم ”
مرد متاثر شد و به فکر فرو رفت ...برادر پسرک را روی صندلی اش نشاند ، سوار ماشینش شد و به راه افتاد ….

نکته ها:

در زندگی چنان با سرعت حرکت نکنید که دیگران مجبور شوند برای جلب توجه شما ، پاره آجر به طرفتان پرتاب کنند !
خدا در روح ما زمزمه می کند و با قلب ما حرف می زند ….اما بعضی اوقات زمانی که ما وقت نداریم گوش کنیم، او مجبور می شود پاره آجری به سمت ما پرتاب کند

تولد

امروز 29شهریور تولدم بود.وارد 23سالگی شدم. 

خیلیا دوست ندارن سنشونو به کسی بگن ولی من مشکلی با سنم ندارم یعنی دوس دارم مناسب سن خودم رفتار کنم وبه نظر بیام. 

امروز از صب پیامک بارون شدم.  

اینم پیامهایی که دیروز وامروز واسم فرستادن.

 

علی آقا:سلام آبجی خوبی تولدت مبارک  

سمیه:امشب میون آسمون جشنی زنور به پا شدهخورشید وماه آسمون همدل وهمصدا شده میگن باهم مبارکه تولدت عزیز دل دوچشم خوشگلت گلم شاه ستاره ها شده.روزت مبارک خانومم  

 

زن عمو:تولد تولد تولدت مبارک مبارک تولدت مبارک بیا شمع ها رو فوت کن که صدسال زنده باشی 

 

عمو منصور صبح تلفنی بهم تولدمو تبریک گفت.خیلی دوست دارم عمو ممنونم. 

 

خاله معصومه:سلام محبوبه جان تولدت مبارک انشاالله همیشه سلامت باشی عزیزم 

 

مریم جان:روزها بهانه ای هستند فردا می آید ومیرود ولی یاد تو همیشگی است امده ومیماند.دوستت دارم.هر روز روز توست تا کسی هست که دوستت دارد ومن هم یکی از آنها هستم.تولدت مبارک دختر عموی زیبای خودم.120ساله بشی 

 

فاطمه خانم:بودنت هدیه ایست برای دل کوچک من وآرزوی من شادی دل دریایی توست.عزیزم تولدت میارک 

 

مرجان خانم:تولد تولد تولدت مبارک محبوبه جون تولدت مبارک باشه عزیزم همیشه شاد وخندون وموفق باشی خانوم گل.هزارتا بوس بوس بوس 

 

حکیمه:تولد تولد تولدت مبارک عزیزم.انشاالله 125سالگیتو جشن بگیری سلام برسون 

 

عاطفه:محبوبه جان تولد تکرار امیدواری خداوند است یاداوری این تکرار قشنگ برای تو گرامی باد 

 

خاله فتانه:اگر باور داری خاطره ها ماندگارند مطمئن باش همیشه در خاطرم هستی.تولدت مبارک 

 

خاله اعظم:محبوبه جان سلام خوبی تولدت مبارک انشاالله جشن 120سالگیت جشن عروسیت خانوم گل.به همه از طرف من سلام برسون 

  

آبجی جون:یکی یدونه خواهری گلم تولدت مبارک انشاالله تولد100 سالگیت روجشن بگیری.تولد تولد تولدت مبارک مبارک مبارک تولدت مبارک 

 

علی آقا:تعطیلات تولدت مبارک 

 

مهسا:کاش فاصله ها اجازه میدادند وقتی قلبها به یاد هم هستن کنار هم باشن...تولدت مبارک عزیز دلم ایشاالله همیشه خوش وسلامت باشی ویه مرد خوب قسمتت بشه وخوشبخت بشی. 

داداشم.

سلام داداشم

امروز صب بیدار شدم ولی نه با صدای زنگ در با صدای زنگ موبایلم بیدار شدم.ولی با این حال نا امید نشدم فکر کردم شاید دیر راه افتادین یکی دو ساعت گذشت وبابا زنگ زد گفت نمیاید. 

داداش گلم یک دنیا دلتنگتنم . الانم دارم یه آهنگ غمگین گوش میدم وگریه میکنم.ولی داداش اونقد دلم پره که با گریه کردن آروم نمیشم.

خیلی دوست داشتم امروز ببینمت ولی نیومدی. 

نمیدونم شاید هم جوری تصادف کردی که نمیتونستی بیای.اینا که چیزی بهم نمیگن . 

کاش من تصادف میکردم وتو چیزیت نمیشد. 

ولی با این حال بازهم خدارو شکر میکنم چون میتونست اتفاق بدتر ازین بیفته که خدارو.شکر بخیر گذشت.  

به من برگردون اون روزو که با تو زندگیم خوب بود..


به شوق دیدنت هر دم،تو دل بدجوری آشوب بود..


به من برگردون اون روزو شبو از بین ما بردار..

یه کاری کن که برگرده،گذشته های بی تکرار..

که من جا مونده ام انگار،تو اون روزا و لحظه ها..

با این من آشنا نیستم،من انگار مرده ام سالها ..

منو برگردون از گریه،به خنده های بی وقفه..

وجودم یخ زده از غم ،غمت طوفانی از برفه..

به من برگردون احساسی،که آرومم کنه بازم..

وگرنه من بدونه تو ،با دلتنگی نمیسازم ..

میام پیش تو که رفتی،حالا که سردو غمگینم ..

تو هم برگردون آغوشت ،که من محتاج تسکینم..

به من برگردون حسی که،گرفتی از دلم ناگه..

دارم شک میکنم حتی،ما با هم بوده ایم یا نه..!

یه کاری کن منه مرده،دوباره زنده شم در تو..

عزیزم کار سختی نیست،فقط یک لحظه پیداشو..
   

با من قدم بزن.مهران آتش

با من قدم بزن حالا که بامنی

حالا که بغضی ام حالا که سهممی

با من قدم بزن میلرزه دست و پام

بی تو کجا برم بی تو کجا بیام

دست منو بگیر کنار من بشین 

من عاشق تو ام  حال منو ببین

از دلهره نگو از خستگی پرم

بی تو میشینم و روزا رو می شمارم

هرجا بری میام دلگرم و بی قرار

بی من سفر نرو تنهام دیگه نزار

تو با منی هنوز عطر تو با منه 

فردا داره به ما لبخند میزنه

...  

 . 

.

 

ای خدا میشه صب با صدای زنگ در برادرم بیدار بشم. 

خدا 6ماهه ندیدمش 

طرح حنا

این وقت شب به جای اینکه برم بخوابم وصب برم سرکار نشستم دارم با حنا رو دستم طرح میندازم... 

الانم یه دستم از ارنج تا نوک انگشتام طرح زدم ومنتظرم رنگ بگیره... 

عکسشو انداختم ولی با یه دست نمیتونم عکساشو بریزم تو کامپیوتر وبعد بذارم اینجا ... 

سر فرصت عکسشو میذارم.

/

خدایا

یادم بده...

یادم باشه...

یادت باشم...

به همین سادگی...

 

 

در هیاهوی زندگی دریافتم 

 چه دویدن هایی که فقط پاهایم را از من گرفت 

 در حالیکه گویی ایستاده بودم  

چه غصه هایی که فقط باعث سپیدی مویم شد 

 در حالیکه قصه کودکانه ای بیش نبود  

دریافتم کسی هست که اگر بخواهد میشود وگرنه نمیشود 

                                                                             به همین سادگی...

داداشم...

امشب فهمیدم دلتنگی دیشب بی خودی نبود الهی فدات بشم سه هفته ست تصادف کردی و من امشب فهمیدم به منم میگن خواهر...

اولش بابا گفت که عصری زنگ زدن وباهات حرف زدن وتو فقط یه کوچولو زمین خوردی بعد مامان گفت یه کوچولو تصادف کردی وموبایلت شکسته بعدش علی آقا اومد گفت یه کوچولو دستت بخیه خورده هرسه بارم یه دل سیر گریه کردم

قربونت برم من وقتی باهات حرف زدم دلم آروم شد

خودت میدونی که چقدر دوست دارم خیلی مراقب خودت باش.

من که کاری از دستم برنمیاد سپردمت دست خدا وازش خواستم خودش مراقبت باشه.

تو ابری شی دلم تنگه

دلم خیلی برات تنگ شده خیلی 

کاش می اومدی... 

مــــث اسمت کـــه بارونه...مث چشمات کـــــه معـــصومه

تو باشــــی حس خوبی هـــست... تو هـــستی قلبم آرومــه

دارم اســمت رو میخونــم... داره تر میشـــه آوازم

تو بارونـــی تو بارونـــی...تو امیدی گـــــــل نازم

هوا ابـــری شـــده بازم...همه دنـــــــیام تورو میخواد

صـــدای چیک چیک پاهــات...تو راه زندگـــــیم افتاد

تو ابری شــــی دلم تنگــــه...بازم بی وقفـــه میبارم

همه میــــدونن این حـــــس و که من بارونـــــــو دوســت دارم

مثــل اسمت که بارونــــه...مث چشـــمات که معصـــومه

تو باشــی حس خوبی هســـت...تو هســتی قلبم آرومــه

دارم اســمت رو میـخونم...داره تر میشـــه آوازم

تو بارونـــی تو بارونـــی...تو امیــــــدی

××× گــــــــــــــــــل نـــــــــازم ×××

0

اینم از امروز...یه روز پرکار بهتر بگم یه هفته پرکار 

 از اول هفته روزی ۱۲ساعت کار کردم همش سرپا بودم خیلی خسته شدم ولی از یه جهت خیلی خوب بود اونم اینکه دیگه ترس ودلهره ندارم راحت و با آرامش کارمو انجام میدم واز نتیجه کار هم راضیم.خداروشکر

بیا

 

 

 

اینهمه بیداد را ...بی دال...کن !!!

 

خوب یه وبسایت جدید واسه خوندن پیدا کردم که ارزششو داره وقت بذارم و مطالبش رو بخونم. 

 

شهاب مرادی

امشب باید تا صبح بیدار بمونم وخودمو با وب گردی مشغول کنم تا خوابم نبره. 

 

الانم میرم به وبهایی که همیشه میرم ویه سری بهشون میزنم وشایدم یه چندتا وب جدید واسه خوند پیدا کردم.