کلبه کوچک من

دراین وبلاگ از گذشته از دلتنگی ها و خوشی ها،از علایق ها و چیزهایی که دوست دارم خواهم نوشت

کلبه کوچک من

دراین وبلاگ از گذشته از دلتنگی ها و خوشی ها،از علایق ها و چیزهایی که دوست دارم خواهم نوشت

مشق های آدم شدن...مقدمه

* بسم الله گفتی صفحه رو باز کردی؟

سلام ...

این مطلب استخراجی از صحبتهای حاج آقا پناهیان + جرح و تعدیل های اینجانب است.

رفقا 

خیلی ها فک میکنن نماز خوب یعنی از اول تا آخرش رو اشک بریزی....

یا به حالت سکته رو سجاده بیافتی...

یا اینکه تسبیح و تحمید فرشته ها رو ببینی....

درحالیکه

یک نماز خوب لزوما این ویژگی ها رو نداره....

 رفقا قضیه ما و نماز

مث  قضیه دو تا رفیق میمونه....

نماز رفیق آدم میشه...

حالا نیاید بگید که مگه نماز هم آدمه؟ آدم نیست...اما همراهته....مونسه....

دلیل نمیشه که تو نمیبینیش نباشه...

مگه تو فکرت رو میبینی؟

اصلا مگه به دیدنه آخه؟باشه هست....ولی راست میگی : رو مجرد شو ، مجرد را ببین....

ببین....هر جا تو زندگیت نقص دیدی.....مادی و معنوی....سریع به جای اینکه بپرسی که خدایا مگه من چی کار کردم که اینهمه بدبختی میاد سراغم؟؟

بپرس خدایا مگه من بد نماز میخونم که اینهمه بدبختی میاد سراغم؟

بشین یه دو دو تا چهار تا بکن بیبین خوندن نمازت درست و حسابیه؟

یه روایت بگم:

تو مسجد نشسته بودند دور پیامبر،اومدند خبرچینی کردند. گفتند فلان جوون پشت سر شما نماز میخونه ، فلان گناهم میکنه...حضرت فرمودند: گفتید پشت سر من نماز میخونه؟ گفتند : بله ، حضرت گفتند: رهاش کنید! همون درستش میکنه...

حالا اگه یکی اومد تو ذهنت پرسید که:

 ببخشیدا؟ الان پیامبر رو از کجا پیدا کنیم که نماز بخونیم پشت سرشون تا آدم شیم؟

بهش بگو که:

حضرت آیت الله قاضی (کوه عرفان) گفتند که:

هر کس نماز اول وقت خوند (و نمازشو سعی کرد درست کنه) ، به مقامات معنوی نرسید به صورت من آب دهن بیاندازد....

از اینجا سوزن میزنم به خودم:

خوب شد؟

حالا باز تا اذان دادن ادامه بده کاراتو.....به کی ضرر میزنی؟ به خدا؟

انقده سوگلی داره خدا که نیازی به نماز شکسته بسته تو نداره....

باز بگو با خودت که این خشکه مقدس بازیا چیه؟تا یکساعت نماز اول وقته بعد از اذان...راحت باش شما

شق القمر میکنی...اورانیوم غنی سازی میکنی یه نماز میخونی....

یه آیه بگم: (در اوصاف مومنین) الذین اذا ذکر الله وجلت قلوبهم....

اونایی که وقتی اسم خدا میاد وسط....قلبشون پر میکشه....

آخه مومن! تو که هنوز ندیدی...هنوز نچشیدی....قضیه تو چیه با خدا؟

یه جمله میگه: الذین یومنون بالغیب....اونایی که به غیب ایمان دارند...

داشته باشید اینو تا پست بعد:

مومن بلا میبینه

حسابی هم میبینه

اما...اگه دیدی داری خراب میکنی...یا از گردونه خارج میشی...یه بررسی کن ببین نمازت تو چه وضعه؟

پست بعدی کاربردی تر خواهد بود(مقدمات رو گفتم) 

 

lamsedel.persianblog.i

نظرات 1 + ارسال نظر
گیل پیشی شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:42 ق.ظ http://daftareayyam11.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد